Zwemmen en Puffing Billy

8 augustus 2010 - Gembrook, Australië

 

De eerste week van augustus was gericht op Melbourne.

Het begon met de zoveelste kroegentocht, dit keer vanwege een verjaardag van Luke, de grote Ier. Dinsdags had ik met Irene (NL/oz) afgesproken bij de Nevermind bar in Hawthorn, een leuk knus kroegje en woensdag zag ik Megan (oz) in Mama Dukes op campus. Megan en Irene zijn allebei onwijs lieve meiden en ik ben blij dat ik ze heb leren kennen!

De rest van de week heb ik rustig aan gedaan en wat gestudeerd. Vrijdags was het tijd voor andere nuttige dingen: sport en groenten. Samen met de Chloé en Louise heb ik de Prahran market in South Yarra verkent. Dit is een enorme, overdekte markt vol met kramen waar ze alle mogelijke groenten verkopen. Hoera! We hebben meteen goed ingeslagen om ’s avonds Hollandse pannekoeken te maken met Franse ratatouille erop, jum. Voordat het zover was gingen we fijn een uur zwemmen. Gewoon baantjes trekken in een zwembad in South Yarra. Geen rennende kinderen, geen gedoe, perfect. Ik hoop dat ik daar vaak heen kan!

Zaterdag was geweldig. We wilden eigenlijk een weekendje weg, naar de Grampians, maar helaas is het daar nog veeeuuuuls te koud voor. Dus gingen we in plaats daarvan met de trein naar Belgrave. Daar hebben we vervolgens allerlei lekkers ingeslagen en een ticket gekocht voor Puffing Billy. De beste Billy is een stoomtrein die de Dandenongs in puft. De trein gaat dwars door het prachtige bos, over de heuvels met uitzicht in de dalen. Stel je voor.. prachtig stil bos vol gumtrees, pittoreske kleine dorpjes en een stoomtrein met 9 gillende meiden die met al hun armen en benen uit het raam hangen! Hahaha, het was super gezellig! Het leuke is dat de trein ook bij verschillende plaatsjes stopt waar je eruit kan om een wandeling te maken en warme chocomel te drinken.

Zondag opnieuw naar het zwembad, nu met Naline. Helaas hielden we het niet meer dan driekwartier vol omdat we allebei nog vermoeide benen hadden van de wandelingen van zaterdag. Gelukkig was het lang genoeg om onszelf belonen met TimTam’s! Deze heerlijke koekjes zullen bij menigeen al bekend zijn… je bijt twee overstaande hoekjes af, slurpt warme chocomel (of thee) er doorheen en vlak voordat het inmiddels warme koekje uit elkaar valt stop je het helemaal in je mond. Werkelijk, voor zeker 2 minuten bestaat er niets anders in de wereld dan deze chocolade explosie!

Die avond ging ik naar Melbourn’s Internationale Film Festival. Tijdens de introductie had ik een kaartje gewonnen en zo kwam ik bij de film “Uncle Boonmee”. Mooie film, maar zeer verwarrend.

Het leven in Australië en specifiek in Melbourne begint al aardig te wennen. Het uitzicht vanaf de tramhalte kan ik inmiddels wel dromen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

Foto’s

1 Reactie

  1. Malini:
    28 augustus 2010
    Jaaa die film komt over twee maanden hier uit en die wil ik zooo graag zien! ben heel benieuwd.
    kusjes!